Jdi na obsah Jdi na menu
 


ZDRAVÍ ZADARMO

1. 2. 2015

Doporučení pro konstituci s převahou Kaphy – lidí s tendencí k tloustnutí

tyto informaci nenahradí osobní konzultaci

  • zásada číslo jedna – žiju jenon a jenom nesobecky pro sebe, proto budu žít kvalitně, to není dieta, to je životní styl a já si zasloužím ten nejlepší a nejkvalitnější život
  • zásada číslo dvě – všechno co dělám mě musí uspokojovat, pokud mě to neuspokojuje, tak to udělám jinak, třeba proti všemu, ale pro TEĎ uspokojivě, nic si nevyčítám, neobviňuji se a pořád mám na vědomí směr mé cesty životem, pokud mám chuť na zmrzlinu, tak si ji třikrát nedám, protože to není tak akutní, ale po čtvrté si ji dám, protože mne udělá spokojenou a zjistím, že jsem ji vlastně nepotřebovala
  • zásada číslo tři – jím, jenom když mám hlad a piji, jenom když mám žízeň
  • zásada číslo čtyři – mám slabý trávicí oheň, a proto se snažím ho nehasit, ale podporovat, proto nejím a nepiji studené, protože žaludek to musí nejdříve zahřát a na to spotřebuje určitou energii a pak teprve začne slabým plamínkem pálit – nebo-li trávit
  • nejím vůbec žádné dopékané (mražené) pečivo – kovářský chleba, dalamánky, sladké cosi atd.
  • vyhýbám se těžkým, mastným jídlům, která mou rovnováhu zhoršují 
  • vypouštím smažená jídla, tvrdé i měkké tučné sýry, těžké omáčky
  • omezuji chutě sladké, kyselé, a slané (šlehačky, dorty a jiné zákusky), používám jenom jablečný ocet
  • jím jídla lehká, sušší, mírně zahřívající, dobře provařená a ochucená nejlépe pálivým kořením
  • mám ráda chutě -  pálivé, hořké, svíravé
  • miluji kokosový oleje, který má jemnou kokosově sladkou chuť, ale o tom v jiné příloze - na těchto stránkách
  • čistím se  4 x měsíčně jednodenním půstem s vodou a šťávami - například podle fází luny - půst je důležitý pro posílení trávicího ohně
  • zásada číslo pět - žiji si to jako svůj životní styl a ne jako HRRR akci

Doporučení na zdraví zadarmo za 8 až 10 minut denně

Ráno ještě v posteli si zvednu ruce a propojím prsty a promnu si ruce tak, že protírám o sebe bříška, tam kde se na dělnické ruce tvarují mozoly – stačí ½ minuty.

Začnu dýchat do břicha a to trochu hlouběji, než se to děje ve spánku. Při nádechu  mi jde proud světelného vzduchu do temene hlavy  a sestupuje dolů hlavou, krkem, srdcovou oblastí, bříškem, pánví a vydechuji ho rukama a nohama. Při výdechu může být cítit tlak až brnění v končetinách, to podle citlivosti a napojení na zdroj. To celé asi tak 50-60 nádechů a výdechů. Posedím 10 - 20 minut v meditaci, která pak vydá za celou noc spánku. Jsem svěží.

Vyčistím si toxiny, které se nabízejí na mém jazyce v podobě plaku, ať si je nevrátím zpět do trávicího traktu. Použiji škrabku na jazyk, a pokud ji nemám, tak je dobrá i ostřejší polévková lžíce. Stačí mi na to ½ minuty.

Naberu do pusy necelou polévkovou lžíci sezamového oleje (ten je nejuniverzálnější) a s olejem v ústech si hraju a vnímám toto hraní – pasíruji ho mezi zubama, koušu ho, přelívám si ho do tváře, prolívám ho pod jazykem a vnímám svůj olej v puse a snažím se z něho nic nespolknout. Olej mi postupně zřídne a zbělá. Tahle hra je nejvhodnější na 10 minut hraní a pak ten toxický hnus vyplivnu do záchodu a alespoň 3x si vypláchnu pusu teplou vodou, ať se ho z pusy zbavím.  Časem můžu čas masáže dutiny ústní třeba i zkrátit a to minimálně na 7 minut         

 Pak teprve si vyčistím zuby a po té ještě jednou očistím jazyk. Pomůže to zbavit se úplně všech toxických plaků, které zůstávají u krčků zubů a nejdou kartáčkem odstranit, jenom snad párátkem. Pomůže to celému tělu. Odtoxinuji si celý organizmus. Razantní očista je 3x denně po dobu 6 – 8 týdnů. Může se stát, že se někomu zvýší teplota, protože se mu dostane do krve hodně uvolněných toxinů a navodí stav motolice a slabosti nebo i nemoci, zahlenění, ale není potřeba to řešit. Jenom trochu víc pít teplou vodu a je to za 1 – 2 dny odplaveno pryč. Nebo to dělám jenom ráno a to po dobu 3 měsíců  a to 2x do roka. Není to tak razantní a nepodlomí mi to kolena.  Umí to všechno v těle dát do pořádku.  Po ranní očistě dodá radost a svěžest do nového dne, protože propojuje duši s tělem. Na zubech to je vidět a cítit po první olejové masáži úst – zuby mi zbělely až k dásním, byly absolutně čisté, byly hladké až k dásním. Jedna zkušenost říká, že po 3 dnech razantní kůry bylo i po artróze. Ale já nespěchám, léčím se a dělám prevenci. Ajurvéda je založená na správném výběru oleje na masáž těla, hlavy, uší, úst, plosek, bolesti, nedostatečnosti a vůbec všeho – pro těhotné, po porodu, pro novorozeně, pro starší,…….je to jednoduché a levné

Můžu u masáže ústní dutiny dělat užitečné věci – připravit si snídani, masírovat si nohy, meditovat, proto na to nepotřebuji žádný extra čas.

Promnu si pevným stiskem šlapky nohou až po kotníky, jezdím palcem ruky pomalu a pevně a ohnu si prsty k nártu a zpět a vypraskám je. Každá noha alespoň ½ minuty

Použiji mou oblíbenou modlitbu –  Otčenáš 1x česky a 1x aramejsky – a zacvičím uvítací Pozdrav Slunci (viz internet) a pomalu si ji v duchu odříkávám. Zacvičím tento pozdrav 2x, 3x, 4x nebo 6x, protože jsou to dělitelé čísla 108 – spojky do Univerza. Každá série mě vyjde na ½ minuty. Nezapomenu se na začátku i na konci celého cvičení uklonit na výchovní stranu i když tam Slunce každý den není vidět a řeknu si modlitbu dne – "Děkuji Ti za dnešní den a příležitost, které mi v něm nabízíš a já je přijímám."

V krátké ranní sprše (bez mýdla a šamponu, protože to nám mění PH - okyseluje) si pořádně promasíruji uši – vně i uvnitř- stačí ½ minuty (tím promasíruji sebe vně i uvnitř), vyfrknu si ve sprše i nos a pořádně ho promasíruji vně i uvnitř – podle pocitů uvnitř nosu poznám svůj stav srdce a plic, tedy 4.čakry – stačí ½ minuty

Prodrbu si celou vlasovou část hlavy.

Po osušení tělo dobře promasíruju kokosovým olejem – pak se dobře obléknu, protože kokosový olej mě ochladí – na to stačí také 2 minuty

Pokud nemám hlad, tak nejím. Jím až hlad budu mít. K největšímu dennímu jídlu je nejlepší využít poledne, kdy je náš trávicí oheň nejsilnější. Piji až ½ hodiny po jídle, ať si nenaředím trávicí enzymy. Pokud potřebuji pít během jídla, tak jenom maloučko a to jenom vlažnou čistou vodu. Piji během dne vodu pokojové teploty a to podle potřeby, kolem 2 litrů a v létě trochu víc, ale nepřeháním to, ať si nezraním ledviny přemírou tekutin. Chceš-li uhubnout, tak popíjej každou hodinu 1 dcl teplé vody.

Večer si vypij na pohodu 2 dcl červeného a v létě 2 dcl bílého vína – to by ti mohlo zabrat klidně i 1 hodinu.

Dojdi si každý měsíc na dobrou masáž a kup si doplňky stravy a olej – doporučím ajurvédskou olejovou - HUBNUTÍ JE JENOM VELKÁ DETOXIKACE, kterou je nutné odvádět také pokožkou. V Indii na Ajurvédské klinice je předepsaná olejová masáž 2x denně. Já doporučuji 2x denně automasáž a podle možností poctivou ajurvédskou olejovou Abhjanga masáž na 60-90 minut alespoň 1x za měsíc, ale raději každý týden nebo velkou vstupní Pančakarma očistu.

Navštívíš-li mne tak se také dovíš, co je v tu kterou dobu vhodné udělat pro jaký orgán v těle i pro celkovou vhodnost tvých postojů – patří to k osobní hygieně a k prevenci zdraví. Očista probíhá na fyzickém a současně i na duchovním těle.

A co jím a jak se hýbu

  • snídám teplý ovocný salát – v létě pokojová teplota a v zimě přelitý vařící vodou, pak ji sliji a přidám lžičku kokosového oleje, pokud mám potřebu chleba, tak jím rýžový nebo kukuřičný bezlepkový
  • vynechám snídani, když cítím, že nemám hlad, piji čaj (anýz, kmín a fenykl) nebo KAPHA od Himaláya
  • dopoledne vypiji čaj z pohankových slupek s citronem nebo Karo – čekankový nápoj (modrý obal)
  • piju vodu pokojové teploty a to nejpozději půl hodiny před jídlem a půl hodiny po jídle
  • a už se těším na oběd, který si připravím s láskou – typy na jídla jsou na těchto stránkách ve Fotoalbu a stále přidávám nové.
  • celé jídlo i se salátem si nandám na talíř, protože mám ráda velký plný talíř a do sytosti se najím
  • další hodinu až dvě dělám cosi klidnějšího a provedu 50 - 60 hlubokých nádechů a výdechů 
  • odpoledne vyvíjím největší aktivitu a chodím 13 km za 2,5 hodiny nebo jezdím na kole 20 – 30 km a provedu 50-60 hlubokých nádechů a výdechů
  • v létě mám potřebu pití a v zimě nikoliv a piji podle svých potřeb
  • večeřím do 18 hodiny, pokud mi to práce nedovolí, tak večeři vynechám - typy na www.
  • kolem 20 hodiny jím ovocný salát – to co nesnídám, když jsem neměla hlad, provedu 50-60 hlubokých nádechů a výdechů

VYHNU SE  KYSELINOTVORNÝM POTRAVINÁM, ALE POKUD POTŘEBUJI SNÍST NĚCO Z TĚCHTO NEDOPORUČENÝCH, TAK TO  NEZAPOMENU  VYVÁŽIT ZÁSADITOU POTRAVINOU. - TYP - http://www.prozdravi-zlin.cz/data/Acidobazicka-nerovnovaha.pdf

Své PH poznávám již několik let podle chuti moči. Pokud je příliš kyselá, postarám se o to, aby příště tak kyselá nebyla. Protože:

  • 1) PŘI NEDOSTATKU JÍDLA SE ZAČNOU SPALOVAT TOXINY
  • 2) POKUD JSOU SPÁLENÉ TOXINY, ZAČNE SE VYROVNÁVAT NAŠE ROVNOVÁHA - váta, pitta, kapha
  • 3) POKUD JSME V ROVNOVÁZE, PAK TEPRVE SE ZAČNOU PÁLIT TKÁNĚ - tukové, hleny, ámu

 Zelenina by měla tvořit velmi důležitou součást stravy, pokud nejíme některý druh zeleniny extrémně, nejvhodnější příprava je v páře, pečení nebo dušení ve vodě, olej volíme kokosový nebo olivový 

Vhodná zelenina: všechny druhy pálivé zeleniny, brambory, brokolice, celer, cibule, fenykl, houby, hrášek, chřest, kapusta, paprika, ředkvičky, špenát, listovou zeleninu, zelí, mrkev, květák, česnek, čekanka

Méně vhodná zelenina: sladká šťavnatá zelenina, dýně,  cuketa, batáty, okurka, olivy, rajčata

 Ovoci  naopak sladkému a kyselému bychom se měly vyhýbat, ale neberte to úplně striktně, nejvhodnější je sušené ovoce, ne však proslazované

   -  na snídani, když už tedy potřebuji snídat,  je vhodné teplé ovoce – ananas, banán, avokádo, mango, jablko, pomeranč, rozinky, čerstvě si nakrájím asi do 2- 3 dcl hrnku od každého trochu a přeliji horkou vodou, po minutě vodu sliji a přidám lžičku kokosového oleje

Vhodné ovoce: granátové jablko, broskve, brusinky, jablka, třešně, trpké lesní plody

 Vhodné ovoce v menším množství: jahody, mango, grapefruit, meruňky, citrony, limetka, hroznové víno

Méně vhodné ovoce: ananas, avokádo, banány, datle, fíky, kiwi, kokos, melouny, pomeranče, většinu však možné jako sušené nebo prohřáté

Obiloviny Basmati rýže, která si zachovává část výživných látek i po vymletí, jiné druhy rýže jsou nevhodné

Vhodné obiloviny: ječmen, žito, anoa

Vhodné v malém množství: amarant, kukuřice, kuskus, pohanka, jáhly,  špalda, tvrdá pšenice

Méně vhodné obiloviny: kvasnicový chléb, vařený oves, pšenice, rýže mimo Basmati, těstoviny

 Luštěniny patří k hůře stravitelným potravinám, musíme je dostatečně povařit, případně přes noc namočit

Vhodné luštěniny: cizrna, čočka, fazole mimo ledvinovitých, hrách, mungo, sójové mléko, Tempech

Vhodné v malém množství: tofu

Méně vhodné luštěniny: fazole ledvinovité, Miso, sójová mouka, sójové boby, sójové maso


Maso je vhodné sušší, méně tučné, dobře kořeněné, dobře tepelně zpracované, protože máme jenom malý trávicí ohýnek a stačí dvě porce týdně, lze jej dobře nahradit rybím masem, zeleninou, luštěninami                

Vhodné maso v menším množství: králík, krevety, krůtí, sladkovodní ryby, zvěřina, kuřecí z domácího chovu

Méně vhodné maso: hovězí, vepřové, jehněčí, kachní, losos, mořské ryby a dary moře

Nevhodné maso: všechno z velkochovů, hlavně kuřecí, jehož výroba je velmi nešetrná a maso obsahuje velké množství toxinů, emocí a zážitků smrti

 Oleje, tuky a ořechy  velmi opatrně,  zejména škodí zahřívající oleje, ořechům se vyhneme

Vhodné oleje, tuky a ořechy:  kokosový olej, olivový olej, hořčičná semínka

 Vhodné v malém množství: dýňová, lněná, slunečnicová semínka, ghí – přepuštěné máslo

 Méně vhodné: všechny druhy ořechů, sezamová semínka, olej sezamový, řepkový, mandlový, sójový, slunečnicový, světlicový, kukuřičný a palmový

Jiné živočišné potraviny (zejména mléčné)

Vhodné potraviny: kozí mléko a mléčné výrobky, ředěný jogurt, domácí vejce

Vhodné v malém množství:  sýr Mozarela, tvaroh

 Méně vhodné potraviny: zakysané a slané mléčné výrobky, tvrdý sýr, zmrzlina, máslo od zvířat z velkochovu

 Sladidla jsou velmi nevhodná, ale takový kvalitní med, který je naopak specifický omlazovací prostředek můžeme opatrně používat také datlový a javorový sirup a ječný slad a také Stévii a vynímečně třtinový cukr.

 Koření, dochucovadla a potravinové doplňky dostatek koření včetně pálivého je nezbytností

 Vhodné potraviny: všechna koření čerstvá i sušená, pivovarské kvasnice, zelený ječmen, sladkovodní řasy (chlorella, spirulina)

 Méně vhodné potraviny: sůl – zadržuje vodu, draslík, ocet, sójová omáčka, majonéza

tento popis nenahrazuje osobní konzultaci

 

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA